Met mijn lezingen heb ik een flink bereik: van een college voor artsen en een voordracht bij de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen tot een theaterlezing voor het brede publiek.
Ik ben serieus en inhoudelijk, maar ook een verteller, gevoelig voor de magie van een zaal vol mensen. Hoe groter de groep hoe tastbaarder de herkenning, de verbazing en de consternatie zijn, en dat biedt bijzondere kansen voor een spreker die de menselijke geest als thema heeft. Alhoewel ik wetenschapsjournalist ben, en geen acteur, ga ik met de zaal over een grens waarbij het niet meer alleen om kennis gaat maar ook over verrassing, ontroering, plezier en soms verdriet. Leren is beleven.
Op mijn podium kantelt de wereld. Want samen zijn we niet alleen spreker en publiek, we zijn ook onderzoekers en proefpersonen die onze hersenen laten werken: door te experimenteren en ons te laten verrassen. De zaal is ons laboratorium. Zo komt wetenschap dicht op de huid.
Neem gerust contact op om te overleggen en te boeken:
020 673 00 02 / mark@mieras.nl
Onderwerpen
Onpersoonlijke kennis blijft slecht hangen. Ik wil daarom dat een lezing voelt als een ontmoeting. Het publiek moet zich gezien voelen. Dat vraagt om een verhaal dat op het publiek is toegesneden. Daarom houd ik zelden twee keer precies dezelfde presentatie en ben ik altijd in voor nieuwe vragen en onderwerpen. Toch is er een aantal thema’s waarover ik regelmatig gevraagd wordt te spreken: leren & ontwikkeling / geheugen & cognitie / spel & stress / liefde en relaties / puberteit / kunst & creativiteit / natuur / professionaliteit & management / neuromarketing.
groen, speels en samen; de voorwaarden voor een gezonde buurt
Datum
17 oktober 2024
Tijd
Plaats
Tilburg
Tilburg
groen, speels en samen; de voorwaarden voor een gezonde buurt
16 oktober 202416-10-2024
Onderwerp
de spelende professional
Datum
16 oktober 2024
Tijd
11:15
Plaats
Utrecht / Spoorwegmuseum
Utrecht / Spoorwegmuseum
11:15
de spelende professional
9 oktober 202409-10-2024
Onderwerp
effectief leren geeft plezier
Datum
9 oktober 2024
Tijd
10:45 - 11:45
Plaats
Gorinchem
Gorinchem
10:45 - 11:45
effectief leren geeft plezier
8 oktober 202408-10-2024
Onderwerp
hoe een museum helpt
Datum
8 oktober 2024
Tijd
Plaats
Haarlem
Haarlem
hoe een museum helpt
5 oktober 202405-10-2024
Onderwerp
beweegbrein
Datum
5 oktober 2024
Tijd
ochtend
Plaats
Leusden
Leusden
ochtend
beweegbrein
2 oktober 202402-10-2024
Onderwerp
wat schieten we op met kunst?
Datum
2 oktober 2024
Tijd
13:30
Plaats
Naaldwijk
Naaldwijk
13:30
wat schieten we op met kunst?
30 september 202430-09-2024
Onderwerp
hoe werkt leren?
Datum
30 september 2024
Tijd
16:00 - 18:00
Plaats
Heiloo / Cultuurkoepel
Heiloo / Cultuurkoepel
16:00 - 18:00
hoe werkt leren?
27 september 202427-09-2024
Onderwerp
over bewegen en leren
Datum
27 september 2024
Tijd
10:00 - 11:30
Plaats
Schiedam / Margriethal
Schiedam / Margriethal
10:00 - 11:30
over bewegen en leren
12 september 202412-09-2024
Onderwerp
De bibliotheek; paleis van nieuwsgierigheid
Datum
12 september 2024
Tijd
10:00 - 12:00
Plaats
Groningen
Groningen
10:00 - 12:00
De bibliotheek; paleis van nieuwsgierigheid
6 september 202406-09-2024
Onderwerp
wat schieten we op met kunst
Datum
6 september 2024
Tijd
Plaats
Zuid Holland
Zuid Holland
wat schieten we op met kunst
4 september 202404-09-2024
Onderwerp
kinderen bouwen hun eigen hersenen
Datum
4 september 2024
Tijd
Plaats
Puttershoek
Puttershoek
kinderen bouwen hun eigen hersenen
5 juli 202405-07-2024
Onderwerp
de spelende organisatie
Datum
5 juli 2024
Tijd
10:30 - 12:30
Plaats
Zuidlaren
Zuidlaren
10:30 - 12:30
de spelende organisatie
20 juni 202420-06-2024
Onderwerp
risicovol spel
Datum
20 juni 2024
Tijd
19:30 - 21:30
Plaats
Drachten
Drachten
19:30 - 21:30
risicovol spel
18 juni 202418-06-2024
Onderwerp
wat schieten we op met kunst?
Datum
18 juni 2024
Tijd
15:00
Plaats
Alphen aan de Rijn
Alphen aan de Rijn
15:00
wat schieten we op met kunst?
21 mei 202421-05-2024
Onderwerp
wat schieten we op met kunst?
Datum
21 mei 2024
Tijd
16:00 - 17:00
Plaats
Castricum
Castricum
16:00 - 17:00
wat schieten we op met kunst?
14 juni 202414-06-2024
Onderwerp
hoe verander je onderwijs?
Datum
14 juni 2024
Tijd
10:00 - 11:30
Plaats
Vierhouten
Vierhouten
10:00 - 11:30
hoe verander je onderwijs?
7 juni 202407-06-2024
Onderwerp
Hoopvol onderwijs.
Datum
7 juni 2024
Tijd
11:00 - 12:30
Plaats
Utrecht
Utrecht
11:00 - 12:30
Hoopvol onderwijs.
5 juni 202405-06-2024
Onderwerp
kansengelijkheid, hersenen en kunsteducatie
Datum
5 juni 2024
Tijd
15:30 - 16:10
Plaats
Enschede / Concordia
Enschede / Concordia
15:30 - 16:10
kansengelijkheid, hersenen en kunsteducatie
5 juni 202405-06-2024
Onderwerp
Hoe zet je het onderwijs in beweging?
Datum
5 juni 2024
Tijd
10:00 - 11:30
Plaats
Vierhouten
Vierhouten
10:00 - 11:30
Hoe zet je het onderwijs in beweging?
29 mei 202429-05-2024
Onderwerp
Kinderen bouwen hun eigen brein
Datum
29 mei 2024
Tijd
13:00
Plaats
Weesp
Weesp
13:00
Kinderen bouwen hun eigen brein
29 mei 202429-05-2024
Onderwerp
kinderen scheppen zichzelf
Datum
29 mei 2024
Tijd
10:00 - 11:00
Plaats
Schijndel
Schijndel
10:00 - 11:00
kinderen scheppen zichzelf
25 mei 202425-05-2024
Onderwerp
AI en waarom het mensenbrein nog lang niet heeft afgedaan
Datum
25 mei 2024
Tijd
14:15 - 15:00
Plaats
Amsterdam / OBA-theater
Amsterdam / OBA-theater
14:15 - 15:00
AI en waarom het mensenbrein nog lang niet heeft afgedaan
21 mei 202421-05-2024
Onderwerp
kinderen bouwen hun eigen brein
Datum
21 mei 2024
Tijd
9:30 - 12:00
Plaats
Groningen
Groningen
9:30 - 12:00
kinderen bouwen hun eigen brein
15 mei 202415-05-2024
Onderwerp
hoe werkt leren?
Datum
15 mei 2024
Tijd
15:00 - 17:00
Plaats
Beverwijk
Beverwijk
15:00 - 17:00
hoe werkt leren?
13 mei 202413-05-2024
Onderwerp
Datum
13 mei 2024
Tijd
9:30 - 10:30
Plaats
Harderwijk
Harderwijk
9:30 - 10:30
26 april 202426-04-2024
Onderwerp
een hoopvolle toekomst: hoe kunst bijdraagt aan gelijke kansen
Datum
26 april 2024
Tijd
Plaats
digitaal
digitaal
een hoopvolle toekomst: hoe kunst bijdraagt aan gelijke kansen
24 april 202424-04-2024
Onderwerp
kinderen bouwen hun eigen hersenen
Datum
24 april 2024
Tijd
11:15 - 12:00 / 13:15 - 14:00 / 14:15 - 15:00
Plaats
Emmen
Emmen
11:15 - 12:00 / 13:15 - 14:00 / 14:15 - 15:00
kinderen bouwen hun eigen hersenen
19 april 202419-04-2024
Onderwerp
kinderen zijn kleine wetenschappers en kunstenaars
Datum
19 april 2024
Tijd
Plaats
Amersfoort
Amersfoort
kinderen zijn kleine wetenschappers en kunstenaars
18 april 202418-04-2024
Onderwerp
een hoopvolle toekomst
Datum
18 april 2024
Tijd
16:30
Plaats
Utrecht
Utrecht
16:30
een hoopvolle toekomst
17 april 202417-04-2024
Onderwerp
professionele puberouders
Datum
17 april 2024
Tijd
20:00 - 21:30
Plaats
Heiloo
“Zijn verhaal is interessant, herkenbaar, leerzaam en doorspekt met grappige situaties. Mark schakelt moeiteloos van een verhandeling over hersenonderzoek door naar een hilarisch praktijkvoorbeeld met pubers in de hoofdrol, en weer terug. Wij hebben een leuke en leerzame ouderavond gehad!” Laura Zweigh, Ouderraad PCC Heiloo
Heiloo
20:00 - 21:30
professionele puberouders
“Zijn verhaal is interessant, herkenbaar, leerzaam en doorspekt met grappige situaties. Mark schakelt moeiteloos van een verhandeling over hersenonderzoek door naar een hilarisch praktijkvoorbeeld met pubers in de hoofdrol, en weer terug. Wij hebben een leuke en leerzame ouderavond gehad!” Laura Zweigh, Ouderraad PCC Heiloo
17 april 202417-04-2024
Onderwerp
wat schieten leerlingen op met cultuur?
Datum
17 april 2024
Tijd
15:00 - 17:00
Plaats
Sneek
“De lezing was zowel een eye opener, inspiratie en bevestiging voor de aanwezigen. Menig aanwezige maakte notities, stelde vragen en na afloop werd er nog over doorgepraat. Eigenlijk weten we wel hoe waardevol kunst en cultuur is, maar Mark bewijst dit met goed geformuleerde onderbouwingen, voorbeelden en onderzoeken.” Aagje Bouwhuis, Coördinator Cultuur & Educatie bij Akte2
Sneek
15:00 - 17:00
wat schieten leerlingen op met cultuur?
“De lezing was zowel een eye opener, inspiratie en bevestiging voor de aanwezigen. Menig aanwezige maakte notities, stelde vragen en na afloop werd er nog over doorgepraat. Eigenlijk weten we wel hoe waardevol kunst en cultuur is, maar Mark bewijst dit met goed geformuleerde onderbouwingen, voorbeelden en onderzoeken.” Aagje Bouwhuis, Coördinator Cultuur & Educatie bij Akte2
16 april 202416-04-2024
Onderwerp
wat schieten we op met cultuur?
Datum
16 april 2024
Tijd
19:00
Plaats
Heemskerk
Heemskerk
19:00
wat schieten we op met cultuur?
15 april 202415-04-2024
Onderwerp
wat schieten we op met cultuur op school?
Datum
15 april 2024
Tijd
Plaats
Werkendam
“Mooi hoe Mark de essentie vangt wat cultuuronderwijs bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen.
Een begrijpelijk verhaal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Hij maakt het logisch, zelfs vanzelfsprekend dat cultuuronderwijs van groot belang is in het curriculum van scholen.” Mirte Oostrom, Adviseur Cultuureducatie bij Theek 5
Werkendam
wat schieten we op met cultuur op school?
“Mooi hoe Mark de essentie vangt wat cultuuronderwijs bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen.
Een begrijpelijk verhaal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Hij maakt het logisch, zelfs vanzelfsprekend dat cultuuronderwijs van groot belang is in het curriculum van scholen.” Mirte Oostrom, Adviseur Cultuureducatie bij Theek 5
11 april 202411-04-2024
Onderwerp
wat schieten we op met cultuur?
Datum
11 april 2024
Tijd
16:00 - 17:00
Plaats
Zwolle
Zwolle
16:00 - 17:00
wat schieten we op met cultuur?
11 april 202411-04-2024
Onderwerp
hoe kinderen leren
Datum
11 april 2024
Tijd
9:00
Plaats
Groot-Ammers
Groot-Ammers
9:00
hoe kinderen leren
10 april 202410-04-2024
Onderwerp
hoe zet je studenten aan?
Datum
10 april 2024
Tijd
9:30 - 11:30
Plaats
Leiden
Leiden
9:30 - 11:30
hoe zet je studenten aan?
9 april 202409-04-2024
Onderwerp
wat schiet je als school op met cultuur?
Datum
9 april 2024
Tijd
9:30
Plaats
Roosendaal
Roosendaal
9:30
wat schiet je als school op met cultuur?
3 april 202403-04-2024
Onderwerp
kinderen zijn kunstenaars in de dop
Datum
3 april 2024
Tijd
Plaats
Almere / De Nieuwe Zaal
Almere / De Nieuwe Zaal
kinderen zijn kunstenaars in de dop
2 april 202402-04-2024
Onderwerp
wat schieten we op met kunst?
Datum
2 april 2024
Tijd
10:00 - 12:30
Plaats
Leidschenveen
Leidschenveen
10:00 - 12:30
wat schieten we op met kunst?
29 maart 202429-03-2024
Onderwerp
leren voor nu en later!
Datum
29 maart 2024
Tijd
Plaats
IJselgraaf
IJselgraaf
leren voor nu en later!
28 maart 202428-03-2024
Onderwerp
Wat schieten we op met kunst?
Datum
28 maart 2024
Tijd
Plaats
Zaandam, Zaantheater
Zaandam, Zaantheater
Wat schieten we op met kunst?
25 maart 202425-03-2024
Onderwerp
Help, wat is er mis met onze adolescenten?
Datum
25 maart 2024
Tijd
Plaats
Tilburg
Tilburg
Help, wat is er mis met onze adolescenten?
22 maart 202422-03-2024
Onderwerp
Hoe werkt een tiener?
Datum
22 maart 2024
Tijd
Plaats
zwolle
zwolle
Hoe werkt een tiener?
21 maart 202421-03-2024
Onderwerp
wat is er mis met onze adolescenten?
Datum
21 maart 2024
Tijd
Plaats
Houten
“Met zijn keynote “Help! Wat is er met onze adolescenten?” wist Mark te bereiken wat menig vmbo- en MBO-docent in het meer dan 200-koppige publiek zelden lukt: gedurende iets langer dan een uur hield hij het volledige publiek aan zijn lippen gekluisterd. Een buitengewoon geslaagde, inspirerende keynote die zelfs weken later nog resoneert en nog steeds onderwerp van gesprek is.” Johnny Reuvers, Regiodirecteur Yuverta
Houten
wat is er mis met onze adolescenten?
“Met zijn keynote “Help! Wat is er met onze adolescenten?” wist Mark te bereiken wat menig vmbo- en MBO-docent in het meer dan 200-koppige publiek zelden lukt: gedurende iets langer dan een uur hield hij het volledige publiek aan zijn lippen gekluisterd. Een buitengewoon geslaagde, inspirerende keynote die zelfs weken later nog resoneert en nog steeds onderwerp van gesprek is.” Johnny Reuvers, Regiodirecteur Yuverta
19 maart 202419-03-2024
Onderwerp
wat schieten we op met kunst?
Datum
19 maart 2024
Tijd
14:45
Plaats
Alphen aan den Rijn
Alphen aan den Rijn
14:45
wat schieten we op met kunst?
14 maart 202414-03-2024
Onderwerp
Heftige hersens! Waarom tienerhersenen anders werken
Datum
14 maart 2024
Tijd
19:00
Plaats
Purmerend
Purmerend
19:00
Heftige hersens! Waarom tienerhersenen anders werken
13 maart 202413-03-2024
Onderwerp
de neurobiologie van biodiversiteit
Datum
13 maart 2024
Tijd
20:30 - 21:15
Plaats
Hollandscheveld
Hollandscheveld
20:30 - 21:15
de neurobiologie van biodiversiteit
12 maart 202412-03-2024
Onderwerp
Kinderopvang, centrum voor ontwikkeling
Datum
12 maart 2024
Tijd
Plaats
Den Haag, Ministerie SZW
Den Haag, Ministerie SZW
Kinderopvang, centrum voor ontwikkeling
11 maart 202411-03-2024
Onderwerp
Help,. wat er met onze adolescenten aan de hand?
Datum
11 maart 2024
Tijd
Plaats
Ede
Ede
Help,. wat er met onze adolescenten aan de hand?
11 maart 202411-03-2024
Onderwerp
Hoe werkt leren?
Datum
11 maart 2024
Tijd
Plaats
Roelofarendsveen
Roelofarendsveen
Hoe werkt leren?
openbaar
9 maart 202409-03-2024
Onderwerp
Kinderen scheppen hun eigen brein
Datum
9 maart 2024openbaar
Tijd
15:00
Plaats
Gouda
“De lezing over het kinderbrein kreeg van vele bezoekers van ons congres een zeer hoge waardering.” Esther Meima van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs (WSK)
Gouda
15:00
Kinderen scheppen hun eigen brein
“De lezing over het kinderbrein kreeg van vele bezoekers van ons congres een zeer hoge waardering.” Esther Meima van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs (WSK)
de grote overstap - hoe help je leerlingen van PO naar VO?
Datum
7 november 2023
Tijd
Plaats
Burgum
“Een lezing van Mark Mieras staat garant voor inspiratie! Met behulp van pakkende voorbeelden en metaforen heeft hij ons meegenomen in de werking van het tienerbrein. Hij brengt zijn wetenschappelijke kennis zo over, dat je er gelijk mee aan de slag wilt en kunt gaan. Wij waren zeer tevreden!” - Emiek van Campen, namens Team CSG Liudger Burgum
Burgum
de grote overstap - hoe help je leerlingen van PO naar VO?
“Een lezing van Mark Mieras staat garant voor inspiratie! Met behulp van pakkende voorbeelden en metaforen heeft hij ons meegenomen in de werking van het tienerbrein. Hij brengt zijn wetenschappelijke kennis zo over, dat je er gelijk mee aan de slag wilt en kunt gaan. Wij waren zeer tevreden!” - Emiek van Campen, namens Team CSG Liudger Burgum
“Wij hebben genoten van de interactieve lezing van Mark. Bevlogen en enthousiast betrok hij de zaal bij zijn verhaal en deelde hij zijn kennis over het ouder wordende brein. Kennis vanuit de wetenschap weet hij op een zeer toegankelijke wijze en gericht op de praktijk te brengen. Zeer afwisselend programma, een lezing wat voelt als een avondje uit en waarbij je met veel nieuwe kennis en inspiratie de zaal verlaat.” - Yvonne van der Leest van Gezond ouder worden
“Wij hebben genoten van de interactieve lezing van Mark. Bevlogen en enthousiast betrok hij de zaal bij zijn verhaal en deelde hij zijn kennis over het ouder wordende brein. Kennis vanuit de wetenschap weet hij op een zeer toegankelijke wijze en gericht op de praktijk te brengen. Zeer afwisselend programma, een lezing wat voelt als een avondje uit en waarbij je met veel nieuwe kennis en inspiratie de zaal verlaat.” - Yvonne van der Leest van Gezond ouder worden
1 november 202301-11-2023
Onderwerp
hoe werkt een tiener?
Datum
1 november 2023
Tijd
14:15 - 15:15
Plaats
Raalte
Raalte
14:15 - 15:15
hoe werkt een tiener?
30 oktober 202330-10-2023
Onderwerp
wat schieten we op met W&T?
Datum
30 oktober 2023
Tijd
9:30 - 10:30
Plaats
Enschede
Enschede
9:30 - 10:30
wat schieten we op met W&T?
26 oktober 202326-10-2023
Onderwerp
gezondheid begint tussen je oren
Datum
26 oktober 2023
Tijd
16:30 - 17:30
Plaats
Zaltbommel
Zaltbommel
16:30 - 17:30
gezondheid begint tussen je oren
20 oktober 202320-10-2023
Onderwerp
hoe werkt een tiener?
Datum
20 oktober 2023
Tijd
9:00 - 10:00
Plaats
Amsterdam
Amsterdam
9:00 - 10:00
hoe werkt een tiener?
19 oktober 202319-10-2023
Onderwerp
wat schiet de school op met kunst?
Datum
19 oktober 2023
Tijd
19:00
Plaats
Emmen
Emmen
19:00
wat schiet de school op met kunst?
19 oktober 202319-10-2023
Onderwerp
Welke blinde vlekken heb jij?
Datum
19 oktober 2023
Tijd
14:45 -15:30
Plaats
Groningen
“Wat een leuke lezing, heel verfrissend. Voor veel mensen een eye opener voor hun blinde vlekken en waarop de hersenen ons misleiden.” - Linda Otter, Rechtbank Noord-Nederland
Groningen
14:45 -15:30
Welke blinde vlekken heb jij?
“Wat een leuke lezing, heel verfrissend. Voor veel mensen een eye opener voor hun blinde vlekken en waarop de hersenen ons misleiden.” - Linda Otter, Rechtbank Noord-Nederland
18 oktober 202318-10-2023
Onderwerp
kinderen scheppen hun eigen brein
Datum
18 oktober 2023
Tijd
20:00-21:30
Plaats
webbinar
“Mieras weet je aan de hand van beeldend materiaal mee te nemen in de wereld van het kinderbrein. Hij ondersteunt zijn verhaal met wetenschappelijke, maar zeer toegankelijke feiten. Voor professionals die met kinderen werken en ouders een boeiende ervaring die uitnodigt om bewuster in te spelen op de ontwikkeling van een kind. Beoordeling publiek: 91% gaf een 8 of hoger.” - Myrthe Maathuis-Enthoven, pedagoog en trainer, kinderopvang
webbinar
20:00-21:30
kinderen scheppen hun eigen brein
“Mieras weet je aan de hand van beeldend materiaal mee te nemen in de wereld van het kinderbrein. Hij ondersteunt zijn verhaal met wetenschappelijke, maar zeer toegankelijke feiten. Voor professionals die met kinderen werken en ouders een boeiende ervaring die uitnodigt om bewuster in te spelen op de ontwikkeling van een kind. Beoordeling publiek: 91% gaf een 8 of hoger.” - Myrthe Maathuis-Enthoven, pedagoog en trainer, kinderopvang
12 oktober 202312-10-2023
Onderwerp
wat schieten ouderen op met kunst?
Datum
12 oktober 2023
Tijd
14:00-15:30
Plaats
Eindhoven
Eindhoven
14:00-15:30
wat schieten ouderen op met kunst?
12 oktober 202312-10-2023
Onderwerp
beweegtijd = ontwikkeltijd
Datum
12 oktober 2023
Tijd
10:30-11:10
Plaats
Utrecht
Utrecht
10:30-11:10
beweegtijd = ontwikkeltijd
11 oktober 202311-10-2023
Onderwerp
Wat schieten we op met kunst?
Datum
11 oktober 2023
Tijd
Plaats
Singer-museum, Laren
Singer-museum, Laren
Wat schieten we op met kunst?
10 oktober 202310-10-2023
Onderwerp
sport, cultuur en weerbaarheid
Datum
10 oktober 2023
Tijd
14:30 - 15:15
Plaats
Breda
Breda
14:30 - 15:15
sport, cultuur en weerbaarheid
9 oktober 202309-10-2023
Onderwerp
hoe werkt leren?
Datum
9 oktober 2023
Tijd
19:00-20:30
Plaats
Rotterdam
Rotterdam
19:00-20:30
hoe werkt leren?
6 oktober 202306-10-2023
Onderwerp
ruimte voor ontwikkeling
Datum
6 oktober 2023
Tijd
9:45 - 11:00
Plaats
Muiderberg
Muiderberg
9:45 - 11:00
ruimte voor ontwikkeling
6 oktober 202306-10-2023
Onderwerp
hoe werk leren?
Datum
6 oktober 2023
Tijd
15:30 - 16:30
Plaats
Brummen
Brummen
15:30 - 16:30
hoe werk leren?
4 oktober 202304-10-2023
Onderwerp
hoe werkt leren?
Datum
4 oktober 2023
Tijd
13:45 - 14:45
Plaats
Helmond
Helmond
13:45 - 14:45
hoe werkt leren?
4 oktober 202304-10-2023
Onderwerp
wat schieten we op met W&T?
Datum
4 oktober 2023
Tijd
9:00 - 10:30
Plaats
Lelystad
“Boeiende lezing. De inspirerende en leerzame inhoud, aangevuld met praktische inzichten, zorgde voor veel positieve geluiden. Een geslaagde ervaring die nog lang blijft nazinderen.” - Pamela Faerber Specialist Verdiepend Leren SCPO Lelystad
Lelystad
9:00 - 10:30
wat schieten we op met W&T?
“Boeiende lezing. De inspirerende en leerzame inhoud, aangevuld met praktische inzichten, zorgde voor veel positieve geluiden. Een geslaagde ervaring die nog lang blijft nazinderen.” - Pamela Faerber Specialist Verdiepend Leren SCPO Lelystad
openbaar
28 september 202328-09-2023
Onderwerp
wat schieten jonge kinderen op met cultuur?
Datum
28 september 2023openbaar
Tijd
19:30 - 20:30
Plaats
Groningen
Groningen
19:30 - 20:30
wat schieten jonge kinderen op met cultuur?
28 september 202328-09-2023
Onderwerp
verwondering om te leren
Datum
28 september 2023
Tijd
9:15 - 10:15
Plaats
Hengelo
Hengelo
9:15 - 10:15
verwondering om te leren
25 september 202325-09-2023
Onderwerp
wat schieten kinderen op met muziek?
Datum
25 september 2023
Tijd
Plaats
Meppel
Meppel
wat schieten kinderen op met muziek?
21 september 202321-09-2023
Onderwerp
kinderen bouwen hun eigen brein
Datum
21 september 2023
Tijd
20:00 - 21:30
Plaats
Groningen
Groningen
20:00 - 21:30
kinderen bouwen hun eigen brein
21 september 202321-09-2023
Onderwerp
hoe werkt leren?
Datum
21 september 2023
Tijd
17:30 - 18:15
Plaats
Tolbert
Tolbert
17:30 - 18:15
hoe werkt leren?
21 september 202321-09-2023
Onderwerp
Datum
21 september 2023
Tijd
13:30 - 14:15
Plaats
Montfoort
Montfoort
13:30 - 14:15
20 september 202320-09-2023
Onderwerp
hoe werkt leren?
Datum
20 september 2023
Tijd
11:00 - 12:00
Plaats
Assen
Assen
11:00 - 12:00
hoe werkt leren?
20 september 202320-09-2023
Onderwerp
kinderen scheppen hun eigen hersenen
Datum
20 september 2023
Tijd
19:45 - 21:00
Plaats
Utrecht
“Ik gun iedere pedagogisch professional een Mark Mieras omdat hij op ongelooflijk boeiende wijze uiteen zet hoe belangrijk en waardevol hun vak is.” - Myrte van Gurp, directeur van PPINK
Utrecht
19:45 - 21:00
kinderen scheppen hun eigen hersenen
“Ik gun iedere pedagogisch professional een Mark Mieras omdat hij op ongelooflijk boeiende wijze uiteen zet hoe belangrijk en waardevol hun vak is.” - Myrte van Gurp, directeur van PPINK
19 september 202319-09-2023
Onderwerp
wat schiet de school op met W&T?
Datum
19 september 2023
Tijd
10:00 - 12:00
Plaats
Enschede
“Mark heeft ons op inspirerende wijze meegenomen in het nut en het waarom van het stimuleren van nieuwsgierigheid bij kinderen. Dit leidde tot nieuwe inzichten en geanimeerde gesprekken onder onze basisschooldirecteuren en ict’ers. Mark nam de ruimte om vragen die ontstonden, goed onderbouwd te beantwoorden.” - Marit Kruiskamp Beleidsadviseur Stichting Katholiek Onderwijs Enschede
Enschede
10:00 - 12:00
wat schiet de school op met W&T?
“Mark heeft ons op inspirerende wijze meegenomen in het nut en het waarom van het stimuleren van nieuwsgierigheid bij kinderen. Dit leidde tot nieuwe inzichten en geanimeerde gesprekken onder onze basisschooldirecteuren en ict’ers. Mark nam de ruimte om vragen die ontstonden, goed onderbouwd te beantwoorden.” - Marit Kruiskamp Beleidsadviseur Stichting Katholiek Onderwijs Enschede
12 september 202312-09-2023
Onderwerp
de spelende school
Datum
12 september 2023
Tijd
19:30 - 20:30
Plaats
Houten
Houten
19:30 - 20:30
de spelende school
8 september 202308-09-2023
Onderwerp
leren = durven
Datum
8 september 2023
Tijd
17:00 - 18:00
Plaats
Katwijk
Katwijk
17:00 - 18:00
leren = durven
7 september 202307-09-2023
Onderwerp
Wat schieten we op met kunst?
Datum
7 september 2023
Tijd
9:45 - 11:15
Plaats
Enschede
“Mark Mieras hield ons continu geboeid met een prachtig verhaal. Over hoe de hersenen werken, het lichaam, welke impact cultuur heeft, over menszijn. Ook al zijn wij allemaal binnen onze organisatie (een kunstenschool) allang overtuigd van het belang van kunst en cultuur; zijn verhaal was absoluut een waardevolle aanvulling. Het maakte ons maar weer eens bewust van hoe belangrijk het is wat wij dagelijks doen. Het inspireerde, daagde uit, maakte ons aan het lachen en zette ons aan het denken. Mark wist zonder moeite het publiek aan zich te verbinden. We hadden gerust nog uren langer naar hem kunnen luisteren.” - Wieke Jellema, Manager vrije tijd en onderwijs, Kaliber Kunstenschool
Enschede
9:45 - 11:15
Wat schieten we op met kunst?
“Mark Mieras hield ons continu geboeid met een prachtig verhaal. Over hoe de hersenen werken, het lichaam, welke impact cultuur heeft, over menszijn. Ook al zijn wij allemaal binnen onze organisatie (een kunstenschool) allang overtuigd van het belang van kunst en cultuur; zijn verhaal was absoluut een waardevolle aanvulling. Het maakte ons maar weer eens bewust van hoe belangrijk het is wat wij dagelijks doen. Het inspireerde, daagde uit, maakte ons aan het lachen en zette ons aan het denken. Mark wist zonder moeite het publiek aan zich te verbinden. We hadden gerust nog uren langer naar hem kunnen luisteren.” - Wieke Jellema, Manager vrije tijd en onderwijs, Kaliber Kunstenschool
1 september 202301-09-2023
Onderwerp
Wetenschap en techniek en het brein van jonge kinderen
Datum
1 september 2023
Tijd
11:45 - 12:45
Plaats
Veldhoven
“Het was inspirerend, speels en ontzettend leerzaam. Zo mooi om te leren over het brein en de impact die wij allen kunnen maken op de ontwikkeling van een kind. Indrukwekkend! Blijf nieuwsgierig, blijf spelen en blijf ontdekken.” - Frank Rienties - Mad Science
Veldhoven
11:45 - 12:45
Wetenschap en techniek en het brein van jonge kinderen
“Het was inspirerend, speels en ontzettend leerzaam. Zo mooi om te leren over het brein en de impact die wij allen kunnen maken op de ontwikkeling van een kind. Indrukwekkend! Blijf nieuwsgierig, blijf spelen en blijf ontdekken.” - Frank Rienties - Mad Science